Gillian Hills Zou Bisou Bisou - The Ye-Ye Years 1960-1965 (CD)
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Gillian Hills: Zou Bisou Bisou - The Ye-Ye Years 1960-1965 (CD)
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Dieses Album von Vintage J. B. Lenoir Material sollte etwas für Anhänger von Chicago Blues überall zum Feiern und Genießen. Obwohl J.B. in den letzten Jahren seit über zwanzig Jahren tot, sollte seine Bedeutung und sein Appell weder die von Historikern übersehen oder von den Zuhörern ignoriert werden. J.B.'s in seinen Aufnahmen verkörperte, war ein Künstler und Mensch. der sympathisch, aufregend, unprätentiös und nachdenklich war. Überzeugend persönlich, ob mit nachdenklicher Melancholie oder extrovertierter Überschwang, er hatte die Gabe, seine eigene Einstellung zu fühlen. universell. Er hat durch seine Musik und sein Songwriting dem Sehnsüchte und Alltagssorgen des einfachen Mannes, wenn auch mit einem ungewöhnliche Stimme und Talent in seinem Fall. J.B. ist zu Recht immer noch bekannt als der aktuellste moderne Chicagoer Bluesmann. John Brim und Floyd Jones auch Klassiker des wirtschaftlichen Protestes zur gleichen Zeit aufgenommen, aber J.B. hatte mehr zu sagen über mehr soziale Bedingungen über einen längeren Zeitraum. als einer der beiden Würdenträger.
Außerdem ist sein überzeugender Boogie Rhythmen und die Fähigkeit, die Gefühle von guten Zeiten auch in der ungünstige Situationen haben dazu geführt, dass seine Songs immer wieder von Künstlern gecovert wurden. wie Big Mojo (dessen Name sich aus seiner Show-stoppenden Interpretation von J.B.'s Mojo Boogie). Magic Sam und Magic Slim und weiter durch die Gleichen von John Mayall (der auch eine Lenoir Gedenk-LP herausgab), Elvin Bishop, Johnny Winter und zuletzt Robben Ford, der seine Begrüßung ankündigte. zurück zu rockigen Blues-Platten mit einer LP mit dem Titel afterJ.B.'s der größte Hit. J.B.s Cousin, Chicagoer Sänger und Gitarrist Byther Smith, hat sein Leben und seine Karriere der Aufrechterhaltung der Standards gewidmet. Integrität, die J.B. anstrebte. Während es ermutigend ist. dass J.B.'s Musikerkollegen sein einzigartiges Vermächtnis fortsetzen, es ist umso erfreulicher, diese Chance zu bekommen, sie aus erster Hand zu erleben, via dreizehn Schnitte aus seiner Blütezeit, einige zum ersten Mal verfügbar. (Schwanz Shurman)UNPRECEDENTED U.K. PSYCHEDELIC-PROGRESSIVE-JAZZZ-ROCK!,
- Inklusive Wilkins' fabelhaftem Blues Prodigal Son, aufgenommen von den Rolling Stones auf ihrem Klassiker'Beggars' Banquet' LP.
- Ein wahrer Gigant des Vorkriegsblues, klang Wilkins nach seiner Wiederentdeckung in den 1960ern genauso gut - vielleicht besser! <> >li>Diese ultra-rare Aufnahmen wurden nur auf limitierten LPs in den 1960er Jahren veröffentlicht und sind seitdem nicht mehr zu hören.
Memphis Bluesmann Robert Wilkins zwischen 1928 und 1935 aufgenommen - und dann ist verschwunden. Forscher Dick Spottswood wiederentdeckt
Artikeleigenschaften von Gillian Hills: Zou Bisou Bisou - The Ye-Ye Years 1960-1965 (CD)
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Interpret: Gillian Hills
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Albumtitel: Zou Bisou Bisou - The Ye-Ye Years 1960-1965 (CD)
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Genre Beat
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Label Ace Records
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Artikelart CD
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EAN: 0029667084529
- Gewicht in Kg: 0.11
Hills, Gillian - Zou Bisou Bisou - The Ye-Ye Years 1960-1965 (CD) CD 1 | ||||
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01 | Tut, Tut, Tut, Tut (Busy Signal) | Gillian Hills |
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02 | Oublie | Gillian Hills |
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03 | Qui A Su | Gillian Hills |
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04 | Rentre Sans Moi (Leave Me Be) | Gillian Hills |
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05 | Un Petit Baiser (The Kiss) | Gillian Hills |
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06 | Ma Première Cigarette (Smokin' My First Cigarette) | Gillian Hills |
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07 | Zou Bisou Bisou (Zoo Be Zoo Be Zoo) | Gillian Hills |
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08 | Cha Cha Stop | Gillian Hills |
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09 | C'est Bien Mieux Comme Ça | Gillian Hills |
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10 | Tu Mens | Gillian Hills |
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11 | Je Partirai | Gillian Hills |
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12 | Le Paradis Pour Toi (A Kookie Little Paradise) | Gillian Hills |
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13 | Si Tu Veux Que Je Te Dise | Gillian Hills |
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14 | Jean-Lou | Gillian Hills |
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15 | Les Jolis Coeurs (Kiss 'n' Run) | Gillian Hills |
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16 | Ne Crois Surtout Pas | Gillian Hills |
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17 | Mon Coeur Est Prêt (Don't Treat Me Like A Child) | Gillian Hills |
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18 | Ne T'en Fais Pas | Gillian Hills |
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19 | C'est Le Garçon | Gillian Hills |
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20 | Avec Toi | Gillian Hills |
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21 | Rien N'est Changé | Gillian Hills |
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22 | Maintenant Il Téléphone | Gillian Hills |
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Gillian Hills
In the Early 1960s Gillian Hills was at the heart of a cultural shift that saw French popular music evolve from the chanson tradition to embrace modern pop and rock influences. Indeed, she may well have acted as a catalyst for that change, incorporating both American and British influences in her recordings when she could. And yet, by the time Gillian was 21, her recording career was all but over and she would return to acting. That she was able to embrace all the emerging opportunities in the era of "the teenager" ensured she was a popular presence on television, radio and in magazines - in France at least. For some she is best-remembered as the feral-eyed Jennifer in Beat Girl; here we focus on a selection of her recordings predominantly made for Barclay in the years which put ye-ye on the map. Today her name is known, tomorrow she will be celebrated. So enthused the copy on the back of Gillian Hills' debut EP. It was November 1960 and she was still only 16, yet during the 18 months prior she had already racked up column inches (and a Paris Match cover) as the new "British Bardot", inadvertently fanning the flames of controversy after director Roger Vadim cast her as Cecile in his modern-day adaptation of Pierre Choderlos de Laclos' Les Liaisons Dangereuses.
The ensuing tabloid furore ("would you let a 14 year-old be another Brigitte?'), coupled with the intervention of her mother, led to Gillian taking on a more minor role, but the die was cast. Spotted whilst out walking in Nice by actor Christian Marquand (Bardot's co-star in And God Created Woman), Gillian was, in her own words, "just a kid" with no particular aspirations to become an actress; "I wanted to draw." Tousled mane and good looks aside (by her own admission she looked nearer 16 than 14, her early upbringing had something in common with the ingenue role Vadim had had in mind for her. Raised in convents from the age of two, as a youngster Gillian led a similarly cloistered if nomadic life, while her parents' peripatetic marriage foundered. And yet the prospect of acting did not come altogether out of the blue. Gillian was born on 5 June 1944 in Cairo. Her father, Denis Hills, was an English adventurer and journalist, very much in a Boy's Own daredevil mould, who wasn't averse to cycling across Europe or Siberia on a whim. In 1975, whilst working as a university lecturer in Uganda, Hills was sentenced to death by Idi Amin after likening the dictator to a "village tyrant" in his book The White Pumpkin (and famously received a stay of execution after the Queen intervened).
Gillian's mother was the Polish-born stage actress Dunia Legrnian, whose father, Boleslaw Legmian, was an influential avant-garde poet and founder of an experimental theatre (Gillian's maternal grandmother was the artist Zofia Chylitiska). With such exotic lineage it is hardly surprising that Gillian's life was destined to be shaped by an innate creative drive. The notoriety which Les Liaisons attracted left Gillian in turmoil; she was obliged to leave school, something that upset her greatly.
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